نی نی داداش لارانی نی داداش لارا، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 15 روز سن داره

✿نکات آموزشی لحظات لارا درنروژ✿

برای افزایش رشد و بهره هوشی نوزادتان این مطلب را بخوانید

1390/11/28 11:00
نویسنده : عمه
727 بازدید
اشتراک گذاری

 

برای افزایش رشد و بهره هوشی نوزادتان این مطلب را بخوانید

 برای افزایش رشد و بهره هوشی نوزادتان این مطلب را بخوانید

یک فوق تخصص نوزادان با بیان این که شیردادن در شب باعث افزایش شیر مادر می‌شود، گفت:

پیشگیری از بیش فعالی و پرخاشگری نوزاد درآینده از مزایای شیر مادر است.


دکتر الهه امینی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که شیر مادر بهترین غذا با

بیشترین خواص برای نوزادان است،

 

 

بقیه در ادامه مطلب


گفت: این ماده غذایی نوزادان حاوی هورمون، آنتی اکسیدان، آنتی بادی و هموگلوبین‌های مختلف است و در واقع نوعی واکسیناسیون برای نوزاد به حساب می‌آید.


وی با بیان بایدها و نبایدهای شیردهی افزود: نتایج تحقیقات نشان داد؛ ماساژ بدن نوزاد توسط پدر و مادر سبب ترشح هورمون و تکامل سیستم عصبی و افزایش بهره هوشی، تمرکز و رشد بیشتر نوزاد می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به گسترش عصبی بودن، بیش فعالی و پرخاشگری کودکان در جوامع امروزی گفت: با بکارگیری روش تماس نوزاد با پوست مادر و برقراری ارتباط

 

با نوزاد هنگام شیر دادن که اصطلاحا روش کانگورویی گفته می‌شود و لمس پوستی نوزاد موجب جلوگیری از بروز بیش فعالی و پرخاشگری در آینده می‌شود.

این فوق تخصص نوزادان اظهار داشت: زمان شیردهی باید ۵ تا ۱۰ دقیقه حداکثر ۲۰ دقیقه از هر سینه باید باشد و بهترین حالت شیردهی لحظه‌ای است که نوزاد شیر می‌خورد و مادر و نوزاد فقط روی هم تمرکز داشته و چشم در چشم هم داشته باشند.

وی ادامه داد: شیردهی در شب موجب افزایش شیر مادر می‌شود. همچنین گوش دادن به موزیک آرام در حین آن نیز خالی از فایده نیست.

دکتر امینی با بیان اینکه بهترین راه برای شیردهی ارتباط با مادر است، اظهار داشت: نباید بگذاریم نوزادمان با پستانک و سر شیشه آشنا شود. چون این کار موجب می‌شود به تناسب سوراخ و ترشح شیر از شیشه نوزاد تلاشی را که برای مکیدن شیر لازم است نداشته باشد.

وی ادامه داد: آناتومی بدن کودک هنگامی که سینه مادر را می‌گیرد، طبیعی است. در حالی که هنگام گرفتن سر شیشه این آناتومی تغییر می‌کند و نوزاد در این حالت دچار وضعیتی می‌شود که اصطلاحاً به آن گیجی نوزاد گفته می‌شود.

دکتر امینی افزود: شیر مادر چنانچه در شیشه ریخته شود، گلبول سفید زنده به دیواره شیشه می‌چسبد و از بین می‌رود، ویتامین A،C موجود در شیر هم از بین می‌رود و مواد داخل شیر تجزیه ‌شده و شیر مانده سبب زردی هم می‌شود.

این فوق تخصص نوزادان اظهار داشت: آنچه در مورد نوزادان خیلی اهمیت دارد، تغذیه است. به ویژه در روزهای اول تولد، باید به نوزاد شیر داده شود و از دادن آب به نوزاد خودداری شود.

دکتر امینی گفت: از روی دفعات ادرار و مدفوع و افزایش وزن نوزاد می‌توان فهمید که تغذیه کودک مناسب بوده و نوزاد به اندازه شیر خورده است.


وی گفت: آلرژی یکی از مسائلی است که نوزادان را تهدید می‌کند. بیماری‌هایی مانند کهیر و اگزمای شیرخواران که از شیرخشک یا انواع دیگر شیر گاو گوسفند استفاده می‌کنند در این نوزادان بسیار بیشتر است.


این فوق تخصص نوزادان اظهار داشت: مواردی وجود دارد که نوزاد به دلیل اینکه مبتلا به بیماری بوده و یا نارس است در بیمارستان بستری می‌شود و یا به دلیل مشکلاتی که دارد، نمی‌تواند به صورت مستقیم از شیر مادر استفاده کند که در این موارد روشهای مخصوصی وجود دارد که می‌توان به مادران کمک کرد تا شیر خود را به نوزادشان بدهند.

 

دکتر امینی در پایان خاطرنشان کرد: در هر صورت مادران نباید ناامید شوند؛ چرا که با مراجعه به بیمارستانهای دوستدار کودک و مراکز آموزش و مشاوره شیردهی می‌توانند نوزاد را با شیر خود تغذیه کنند.

 

منبع:ایسنا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)