نی نی داداش لارانی نی داداش لارا، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 24 روز سن داره

✿نکات آموزشی لحظات لارا درنروژ✿

برنامه واكسيناسيون كودكان

1390/11/28 21:00
نویسنده : عمه
1,613 بازدید
اشتراک گذاری

برنامه واكسيناسيون كودكان

 

برنامه واکسیناسیون کودکان

برنامه واكسيناسيون كودكان

در بدو تولد: واکسن هپاتيت، ب ث ژ، قطره فلج اطفال (OPV)

در 2 ماهگي: واکسن هپاتيت، سه گانه، قطره فلج اطفال

 

بقیه در ادامه مطلب

در 6 ماهگي: واکسن هپاتيت، سه گانه، قطره فلج اطفال

در يك سالگي: واکسن MMR

در 18 ماهگي: واکسن سه گانه، قطره فلج اطفال

در سن 4 تا 6 سالگي: واکسن سه گانه، قطره فلج اطفال،MMR

واكسن ب ث ژ: اين واكسن از باكتري ضعيف شده سل عليه اين بيماري ساخته شده است که به شکل زير جلدي در ناحيه بازو در بدو تولد تزريق مي گردد. تزریق اين واكسن بعد ازسن 15 سالگي توصيه نمي شود و اگر تا سن يك سالگي تزريق نشده باشد ابتدا باید تست PPD انجام شود و در صورتي كه تست منفي باشد  می توان واکسن را تزريق کرد. در بیشتر مواقع جاي محل تزريق باقي مي‌ماند و اگر ديده نشود لازم نيست تزريق تكرار گردد. در بعضي از موارد غده هاي لنفاوي زير بغل بعد از تزريق واكسن  متورم می شوند كه معمولا با گذشت زمان برطرف  مي گردند.

واكسن سه گانه: اين واكسن از باكتري كشته شده سياه سرفه و سموم باكتريهاي ديفتري و كزاز ساخته شده است. ديفتري، كزاز و سياه سرفه از بيماري هاي خطرناكي هستند كه موجب مرگ يا عوارض شديد می گردند. عارضه اين واكسن تب و بيقراري می باشد تا چند روز ادامه دارد كه در مواقعی پاشويه و مصرف استامينوفن لازم می باشد. اگر پس از تزريق، تب 40 درجه يا تشنج ديده شود در نوبت هاي بعدي، واكسن دو گانه اطفال تزریق مي گردد.

قطره فلج اطفال (خوراكي): فلج اطفال يك بيماري حاد ويروسي می باشد كه منجر به فلج دائم گروهی از عضلات بدن می گردد. واکسیناسیون بهترین راه براي جلوگيري از اين بيماري ناتوان كننده و سخت است. واكسن به شکل قطره خوراكي  است که با استفاده از ويروس ضعيف شده ساخته شده است.

واكسن دو گانه اطفال: اين واكسن مانند واكسن دوگانه بزرگسالان می باشد و  فرق آن در مقدار بيشتر واكسن ديفتري می باشد.

واكسن MMR (سرخك، سرخجه،اوريون): علائم بيماري سرخك شامل :  تب بالا و چند روزه، آب ريزش بيني، التهاب ملتحمه چشم و جوشهائي كه بعد از شروع تب ظاهر مي گردند. التهاب پرده مغز، التهاب گوش مياني و برونشيت  نیز در ادامه علائم سرخك ظاهر می گردند. در برخی از كشورها ميزان مرگ ومير به 10%  ازمبتلايان مي رسد. علائم سرخجه شامل: تب و سرفه، البته این بیماری خفيف تر از سرخك است  و بيماري خطرناكي محسوب نمی شود. خطر اين بيماري بیشتر مربوط به خانم هاي باردار است كه در صورت ابتلا، احتمال دارد کودکی با نقص به دنیا آورند.بنابراین مجبور به سقط جنین می شوند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

رومینا
28 آبان 91 18:36
ممنون از اطلاعاتتون . طاقت واکسن زدن پسرم رو ندارم 9 روز دیگه نوبت 6 ماهگی اش هست