نی نی داداش لارانی نی داداش لارا، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 23 روز سن داره

✿نکات آموزشی لحظات لارا درنروژ✿

سالاد الویه مکعبی

1391/2/20 11:13
نویسنده : عمه
1,134 بازدید
اشتراک گذاری

سالاد الویه مکعبی

شاید درست کردن سالاد الویه برای پیش غذا,عصرونه و یا یه شام سبک خیلی راحت و اسون باشه اما

یه وقتایی که توش تنوع ایجاد میکنیم یه جورایی خوشمزه تر و جدید تر جلوه میکنه!

سایت  آپلود عکس رایگان , فضای  رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان

بقیه در ادامه مطلب

شاید درست کردن سالاد الویه برای پیش غذا,عصرونه و یا یه شام سبک خیلی راحت و اسون باشه اما یه وقتایی که توش تنوع ایجاد میکنیم یه جورایی خوشمزه تر و جدید تر جلوه میکنه!

من یه زمانی به ذهنم رسید که مواد الویه رو یه مدل دیگه خرد کنم و درست کنم و همه هم خوششون اومد البته میدونم که قبل من حتما به ذهن افراد دیگه ای این مدل سالاد درست کردن رسیده بوده ...

مواد لازم:

سیب زمینی پخته=2 عدد بزرگ

تخم مرغ پخته=2 عدد

سینه مرغ پخته=1/2 سینه

یا ژامبون=150 گرم

هویج پخته=2 عدد بزرگ

خیارشور=150 گرم

نخود فرنگی پخته=3 ق غ

گوجه فرنگی=1 عدد متوسط

سس مایونز=3 ق غ

ماست شیرین=6 ق غ

شیر=3 ق غ

نمک=به میزان لازم

فلفل=به میزان لازم

دستور تهیه در ادامه مطلب:

سایت  آپلود عکس رایگان , فضای  رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان

سایت  آپلود عکس رایگان , فضای  رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان

سیب زمینی , هویج , خیارشور , سینه مرغ (یا ژامبون) رو به شکل مکعبی برش میزنیم و تخم مرغ ها رو یا رنده ریز رنده میکنیم و نخود فرنگی ها رو اضافه کرده و با هم مخلوط میکنیم!

و بعد از مخلوط کردنشون برای مدت 1 تا 2 ساعت در ظرف در بسته توی یخچال میذاریم!

توی این فاصله سس مایونز , ماست , شیر , نمک و فلفل رو هم مخلوط میکنیم و در یخچال نگهداری میکنیم!
بعد از سر شدن مواد سس رو روی اونها ریخته و به صورتی که شکل اصلی اونها له نشه با یک قاشق بزرگ هم میزنیم و دوباره توی یخچال میذاریم تا مزه مواد به خورد همدیگه بره!

زمان سرو سالاد رو توی ظرف ریخته و روش رو با گوجه فرنگی هایی که فیله و مکعبی خرد کردیم تزیین میکنیم!

نکته:قبل از سرد شدن سالاد سس رو اضافه نکنین چون سس بر اثر گرمای مواد سس طعم بدی پیدا میکنه!

این میزان سالاد اگر به عنوان پیش غذا سرو بشه برای 12 نفر و اگر به عنوان غذا سرو بشه برای 6 نفر کافیه!

سایت  آپلود عکس رایگان , فضای  رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان پریسا
20 اردیبهشت 91 19:02
ایده جالبیه. من تا حالا سیب ها رو رنده مزدم. و گوجه هم با مواد مخلوط نمیکردم. حالا این مدلی درست میکنم ببینم چی میشه.
مامان سارینا
21 اردیبهشت 91 9:27
جالب بود . تا حالا این مدلی درست نکردم واسه سس هم تا حالا شیر اضافه نکرده بودم باید درست کنم ببین طعمش چطوره حتما خوشمزه میشه . ممنون عمه گلی