نی نی داداش لارانی نی داداش لارا، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 18 روز سن داره

✿نکات آموزشی لحظات لارا درنروژ✿

عروسک جورابی درست کنید

1391/3/1 15:29
نویسنده : عمه
1,057 بازدید
اشتراک گذاری

عروسک جورابی درست کنید

می تونید با آسون ترین روش و با کمترین هزینه این عروسک رو برای کودکتون

درست کنید حتی می تونید برای سیسمونی بچه ها هم این عروسک رو آماده کنید

بقیه در ادامه مطلب

منبع:ماه پیشانو

وسایل لازم:
- یک جفت جوراب (بهتره رنگ پاشنه‌اش فرق کنه)
- روبان
- نخ و سوزن
- دکمه رنگی یا چشم عروسک
- الیاف

۱- اول از همه یکی از لنگه‌ها رو بردارید و با الیاف پر کنید. بعد سر و تنه رو مشخص کنید. با سوزن محل گردن رو کوک بزنید و بکشید ولی نه خیلی تنگ (من این مرحله رو انجام ندادم چون مطمئن نبودم دلم می‌خواد اندازه سرش چقدر باشه. شما هم می‌تونید مثل من بذاریدش برای بعد). بهد از پر کردن با الیاف قسمت پاشنه به همراه ساق رو جدا کنید:

 

 

۲- اون یکی لنگه رو بذارید جلوتون و کش دور ساق رو جدا کنید:

۳- حالا برای گوش‌ها و دست‌ها این لنگه رو به دو قسمت تقسیم کنید. قسمت بلندتر مال گوش‌ها است:

۴- برای گوش قسمت بلندتر رو بردارید و با زیگزاگ وسطش دو ردیف بدوزید تا به دو قسمت مساوی تقسیم بشه:

۵- از وسط (بین دو راه زیگزاگی که رفتید) قیچیش کنید:

۶- برای درست کردن دست‌ها قسمت کوتاه‌تر که دو سرش بازه رو بردارید و محل جدا شدن ساق رو بدوزید (برای دوخت چیزهایی مثل جوراب که بافتشون کشبافه بهتره از دوخت زیگزاگ استفاده کنید) و مثل گوش دو قسمتش کنید:

 

۷- من تکه کشی دور ساق رو برداشتم و لبه دوزی کردم:

۸- قسمت تنه رو بردارید و بالای سر رو چین کش کنید (چین ها رو تا آخر نکشید):

۹- گوش‌ها رو برگردونید از وسط تا کنید و کنار هم بذارید بعد به هم کوک بزنید:

۱۰- قسمت بالای سر که چین کش شده بود یادتونه؟ گوش‌ها رو بذارید تو سوراخ بالای سر و چین‌های بالای سر رو کامل جمع کنید. بعد گوش‌ها و تنه رو به هم بدوزید:

 

۱۱- کش دور ساقی که آماده کرده بودم رو انداختم دور گردن خرگوش و محل گردن و مشخص کردم و کش رو کوک زدم به تنه:

 

۱۲- برای دم، ‌پاشنه‌ای که جدا کرده بودید رو بردارید. اضافات دورش رو ببرید و دور تا دورش رو کوک بزنید. داخلش رو با الیاف پر کنید و بعد سرش رو کامل جمع کنید:

 

 

 

۱۳- دم رو بدوزید به تنه:

۱۴- دست‌ها رو برگردونید و پر کنید:

۱۵- دست‌ها رو به تنه بدوزید:

 

۱۶- برای چشم‌ها نخ رو از زیر چانه ببرید تو و از محل چشم دربیارید. دکمه‌ها رو بدوزید (اگر نمی‌خواید دکمه بذارید با نخ سفید کوک بزنید تا محل چشم‌ها فرو رفته بشه و عروسکتون لپ داشته باشه). بعد از دوختن دکمه‌ها (همون چشم‌های خرگوشتون) سوزن رو از زیر چونه خارج کنید:

۱۷- سر نخ و انتهای نخ رو به هم گره زدم و کمی کشیدم تا چشم‌ها در صورت فرو برن:

۱۸- برای بینی دوباره نخ رو از زیر چونه بردم تو ولی نکشیدمش. بعد یه کوک افقی زدم:

 

۱۹- بعد کوک‌های عمودی بزنید تا بینی پر بشه، ‌و در آخر دهن:

۲۰- نخ رو از زیر چونه در آوردم و محکم کردم. نخ رو محکم کنید ولی نکشیدا!!!

۲۱- در آخر هم تزیینش کردم، مبارکه:

 

 

 

 

 

 منبع:ماه پیشانو

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)