نی نی داداش لارانی نی داداش لارا، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 18 روز سن داره

✿نکات آموزشی لحظات لارا درنروژ✿

نقاشی روی ژله به شکل طاووس

1391/3/2 11:06
نویسنده : عمه
1,903 بازدید
اشتراک گذاری

نقاشی روی ژله به شکل طاووس

نقاشی روی ژله خیلی به کارمون نما و جلوه میده هم تو مهمونی هامون و هم

جشن تولدمون.

بقیه در ادامه مطلب

قسمت ششم

 

اول ژله پایه رو که باید سفت باشه به صورت چشمی با 2قم ژلاتین و کمی شکر و شیر و آب درست کردم و 1روز گذاشتم تو یخچال تا کاملاً ببنده.(برای وسطش هم چندتا ژله فرفرهای پرتقالی درست کردم و گذاشتم توش)
بعد طرحمو با مداد، خیلی کم رنگ روی کاغذ A4کشیدم و با قلموی صفر آبرنگ و رنگهای خوراکی رنگ کردم. (رنگ ژلاتینی ویلتون.خیلی کم رقیقش کردم. رقیق نکنین هم هیچی نمیشه اما اگه خیلی رقیق باشه کار سخت میشه)
روی ژله رو کاملاً خشک کردم و کاغذ رو روش گذاشتم و آروم مالش دادم.نیازی به گذاشتن توی یخچال نبود! همون لحظه طرحم روی ژله افتاد و کلی ذوق کردم.:P (اگه طرح رو ژله نیوفتاد با همون کاغذ بذارید 10 دقیقه تو یخچال بمونه و بعد بازم مالش بدید تا نقشش بیوفته)
...چند دقیقه به مالش ادامه دادم و آروم کاغذو برداشتم و چندتا عکس گرفتم و دوباره ژله رو تو یخچال گذاشتم تا سر فرصت از خجالتش در بیام! :D

نکته: -بهتره که ژله زودتر سرو بشه. چون اگه زیاد بمونه رنگها کم کم روش پخش میشه.(البته مال من یه روز کامل،بعد از اینکه نصفش خورده شد،باقیش موند تو یخچال و هیچیش نشد) :p
- اگه هنوز(بعد از انتقال به ژله) اثری از طرح روی کاغذ مونده باشه بازم میشه از اون طرح واسه یه ژله دیگه استفاده کرد.کاغذ رو توی یه نایلکس زیپی بذارید و تو کابینت نگهدارید. ;)

کناره هاش چندتا پاستیل قلبیه.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان احسان
2 خرداد 91 11:15
سلام وای چقدر خوشگله ممنون
مامان زهره
2 خرداد 91 11:57
البته من عكس را نديدم