نی نی داداش لارانی نی داداش لارا، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 24 روز سن داره

✿نکات آموزشی لحظات لارا درنروژ✿

قاب عکس پارچه ای

1391/3/5 13:34
نویسنده : عمه
1,626 بازدید
اشتراک گذاری

قاب عکس پارچه ای

Fabric Photo Frame قاب عکس پارچه ای

این قاب عکس پارچه ای رو می تونید درست کنید و عکس بچه ها رو داخلش بزارید

بقیه در ادامه مطلب

قاب عکس پارچه ای

Fabric Photo Frame قاب عکس پارچه ای

Fabric Photo Frame 1 قاب عکس پارچه ای


لوازم مورد نیاز:
- پارچه از جنس کتان یا نخی
- کاتر
- خط کش فلزی
- گونیا
- مداد
- مقوای ۳ میلی متری
- چسب چوب
- قلم مو
- قیچی
- طلق
بیشتر بدانید :
برای این کار پارچه های ساتن یا جیر، به دلیل ریشه ریشه شدن پارچه و یا نفوذ چسب چوب به روی پارچه قابل استفاده نیستند .

 

 

۱- ابتدا ابعاد مورد نظر را روی مقوای ۳میلی متری با مداد و گونیا، به دقت تمام رسم کنید . سپس با کاتر و خط کش فلزی ابعاد مورد نظر را برش دهید . ضخامت مقوا باعث می شود که قاب عکس تغییر فرم نداده و کاملاً محکم باشد. اندازه های قاب مورد نظر باید از ابعاد عکس ۴ یا ۵ سانتی متر بیشتر باشد ، مثلاً چنانچه اندازه عکس ۱۸*۱۳ باشد از هر سمت عکس اندازه ها را ۴ یا ۵ سانتی متر اضافه تر در نظر بگیرید و بعد با مدادی روی مقوا بکشید، سپس برای جدا کردن قسمت داخلی قاب عکس اندازه ی عکس را به اندازه ی یک سانتی متر بزرگ تر در نظر بگیرید . قمست داخلی آن را نیز به کمک خط کش فلزی و کاتر ببرید .
۲- برای برش پارچه، قاب را روی پارچه قرار داده و آن را کمی کوچکتر از ضخامت ابعاد قاب ، برش بزنید .
۳-۴- قاب مقوایی را چسب زده و به پارچه بچسبانید . هنگام چسباندن دقت کنید به هیچ وجه روی پارچه چین خوردگی یا اصطلاحاً کیس ایجاد نشود که در این صورت قاب انسجام خود را از دست خواهد داد، در ضمن لبه ترکی پارچه را که ضخیم تر از سایر نقاط پارچه می باشد قبلاً ببرید و جدا کنید سپس عمل پارچه کشی را انجام دهید . بگذارید تا کاملاً خشک شود .
۵- گوشه های قاب را که پارچه اضافه دارد با قیچی تیز برش بزنید و آن را جدا کنید و به طرف داخل با چسب محکم چسبانده و بگذارید تا خشک شود .
۶-پارچه داخل قاب عکس را نیز با قیچی تیز برش دهید و لبه ها را به سمت داخل قاب برگردانید و چسب بزنید .
 
Fabric Photo Frame 11 قاب عکس پارچه ای
 
طلق را بزرگتر از ابعاد داخلی قاب عکس برش بزنید و پشت آن گذاشته و کاملاً با چسب چوب بچسبانید . برای از بین نرفتن فرم قاب، جسم سنگینی روی آن بگذارید تا پرس شود .
۷- پشت قاب عکس را هم به ابعاد قاب ببرید ولی قسمت داخلی را برش نزنید و آن را مجدداً به همان روش قبلی پارچه کشی کنید . دقت کنید پشت و روی مقوا کاملاً با پارچه پوشانده شود . مجدداً روی آن را جسمی سنگین بگذارید تا کاملاً پرس شود.
 
Fabric Photo Frame 2 قاب عکس پارچه ای

Fabric Photo Frame 3 قاب عکس پارچه ای

۸-۹- قاب عکس اول را از پشت در ۳ ضلع چسب چوب زده و به پشت قاب عکس دوم بچسبانید . یکی از اضلاع را آزاد بگذارید تا بتوانید عکس را از این قسمت داخل قاب کنید .
۱۰-۱۱- برای پایه قاب عکس نصف اندازه ی قاب به علاوه ۲ سانتی متر در نظر گرفته و روی مقوا برش دهید . نصف اندازه قاب را مانند عکس برش دهید و ۲ سانت بعدی را با فاصله ی بسیار کمی از برش قبلی قرار دهید سپس چسب زده و به پارچه بچسبانید اطراف پارچه را جمع کرده و کاملاً روی آن را پارچه کشی کنید . مجدداً جسمی سنگین روی آن بگذارید تا کاملاً ثابت شود. گذاشتن فاصله و دو قطعه ای کردن پایه قاب به این علت است که قطعه ۲ سانتی متری کوچک به قاب وصل شده و قسمت بزرگ تر به عنوان پایه برای نگه داشتن قاب می باشد . فاصله ی میان دو قطعه بدین علت است که پایه، قابلیت حرکت داشته باشد.

Fabric Photo Frame 4 قاب عکس پارچه ای

Fabric Photo Frame 5 قاب عکس پارچه ای

۱۲- پایه قاب عکس را به وسیله چسب چوب چسبانده و بگذارید تا کاملاً خشک شود .
منبع:نشریه ی بانو، شماره ی ۳٫

Fabric Photo Frame 6 قاب عکس پارچه ای

Fabric Photo Frame 7 قاب عکس پارچه ای

Fabric Photo Frame 8 قاب عکس پارچه ای

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)