نی نی داداش لارانی نی داداش لارا، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 23 روز سن داره

✿نکات آموزشی لحظات لارا درنروژ✿

ساخت گیره سر

1391/3/8 19:57
نویسنده : عمه
4,041 بازدید
اشتراک گذاری

ساخت گیره سر 

به درخواست دوست عزیز نگار جان ساخت گیره سر رو گذاشتم

مبارکه! (گل سر)

می تونید به جای اینکه از بیرون گیره سر بخرید با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا این گیره

سر رو خودتون درست کنید.

گل سر

وسایل لازم:
- پارچه ساتن یا حریر شیشه‌ای یا روبان پهن.
- چرخ خیاطی (البته با دست هم میشه انجامش داد ولی با چرخ راحت‌تره).
- چسب حرارتی.
- نخ و سوزن.
- در صورت تمایل روبان نازک، نگین و مروارید برای تزیین.
- گیره سر ساده (بهتره اندازه متوسط یا بزرگش رو بگیرید. یه چیزی که تو موهاتون بمونه).

۱- اول از همه یک نوار به عرض ۲۰ سانت و طول ۱۵۰ سانت بریدم (شما می‌تونید به عرض ۱۰ سانت ببرید. اگه از روبان پهن استفاده می‌کنید عرضش از ۵ بیشتر باشه).

۲- از وسط تا کردمش و پایینش رو به هم دوختم (البته بهتره اول سردوزیش کنید، چون حریر شیشه‌ای خیلی راحت نخ کش میشه):دوخت لبه (گل سر)

۳- بعد چین کشش کردم (تا آخرین حد جمعش کنید):چین کش (گل سر)

۴- الف) می‌تونید همین جا کار رو تموم کنید. وسط گل سر رو با نگین یا پاپیون یا مروارید تزیین کنید و روی گیره سر بچسبونید (چون من می‌خواستم ادامه بدم تزیینش نکردم و با یه نرم افزار ویرایش عکس یه گل انداختم روش)، تمام:یه نوع گل (گل سر)

۴- ب) یک سر نوار رو کوک بزنید و چین کش کنید:کوک و چین کش (گل سر)

۵- درست کردن وسط گل: حالا شروع کنید به لوله کردن اون تا وسط گل تشکیل بشه. من موقع لوله کردن نوارم رو (که حالا عرض ۱۰ سانت داشت) از وسط تا کردم (تا عرضش ۵ سانت بشه) بعد لوله کردم:درست کردن وسط گل (گل سر)

۶- درست کردن گلبرگ‌ها: برای گلبرگ‌ها اول نوار رو از وسط تا می‌کردم:درست کردن گلبرگ‌ها (گل سر)درست کردن گلبرگ‌ها (گل سر)

قسمت برآمده رو با دست می‌گرفتم:کوک وسط گل (گل سر)

با کوک سر جاشون ثابت می‌کردم:کوک وسط گل (گل سر)کوک وسط گل (گل سر)

اینم نتیجه:گل نهایی (گل سر)

قسمت انتهایی نوار رو برای بزرگتر به نظر رسیدن گیره‌ام باز گزاشتم (قسمت تاج مانند). شما می‌تونید تا انتهای نوارتون بپیچید.

۷- همین مراحل رو تکرار کنید تا گل دوم درست بشه.

۸- تزیینات جانبی گل سر: برای تزیین من از روبان نازک استفاده کردم. اول برای هر سمت ۷ تکه ۱۰ سانتی بریدم:بریدن روبان (گل سر)

نامرتبشون کردم تا کوتاه و بلند به نظر بیان (ریختمشون رو زمین و دوباره دسته کردمشون):دسته کردن (گل سر)

از وسط با یه زاویه‌ای تاشون کردم:تا کردن و کوک روبان (گل سر)

از هم باز کردمشون و بالاشو با کوک دندون موشی دوختم:تا کردن و کوک روبان (گل سر)تا کردن و کوک روبان (گل سر)

اینم نتیجه:تزیینات جانبی (گل سر)

۹- حالا گل‌ها و گیره سر رو با چسب حرارتی می‌چسبونیم به هم:گل‌ها و گیره سر (گل سر)

۱۰- خسته نباشید. مبارکه:مبارکه! (گل سر)مبارکه! (گل سر)

منبع:http://www.mahpishanoo.com

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

آرام
8 خرداد 91 23:45
سلام خیلی خیلی زیبابود خسته ناشیدالبته بایدبگم ازخیلی ازهنرهای سایتتون دیدن کردم وهمه برام جالب بود
مامان زهره
9 خرداد 91 9:26
جالب بود و قشنگ عمه خانوم