نی نی داداش لارانی نی داداش لارا، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 23 روز سن داره

✿نکات آموزشی لحظات لارا درنروژ✿

بافت تیغ ماهی یا بافت حصیری

1391/4/10 20:28
نویسنده : عمه
2,449 بازدید
اشتراک گذاری

بافت تیغ ماهی یا بافت حصیری

بافت

بافت تیغ ماهی یکی از ساده ترین بافتهاست ولی تمیز و مرتب درآوردن آن کمی دقت می خواهد.

بقیه در ادامه مطلب

 

بافت تیغ ماهی یا بافت حصیری

بافت

بافت تیغ ماهی یکی از ساده ترین بافتهاست ولی تمیز و مرتب درآوردن آن کمی دقت می خواهد. ابتدا نحوه ی بافت ساده ی آن را توضیح می دهم تا بعد به توضیح بافت تیغ ماهی از طرفین برسیم . برای اینکه در ابتدا مسلط شوید مانند دم اسبی یا بافت ساده در انتهای سر مو را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. در این بافت انگشت نشانه بسیار فعال است . با انگشت نشانه ی سمت راست یک لایه ی نازک مو از رشته ی سمت راست جدا کرده و به حالت ضربدر آن را بر روی رشته ی سمت چپ بگذارید و با انگشت نشانه ی سمت چپ یک لایه ی نازک از رشته ی سمت چپ جدا کرده و آن را به حالت ضربدر بر روی لایه ی سمت راست بگذارید .

و این عمل را تا آخر ادامه می دهیم . در این بافت هر چقدر لایه های جدا شده توسط انگشت نشانه نازک تر باشد این بافت قشنگ تر می شود . همچنین بهتر است این بافت کمی محکم تر بافته شود . در انتها مو را با روبان یا کش مو ببندید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا انجام آن برایتان آسان شود. . در زیر نحوه ی انجام بافت تیغ ماهی از طرفین توضیح داده شده است:

بافت تیغ ماهی

از جایی که می خواهید بافت را شروع کنید لایه ای از مو را بردارید. با انگشت نشانه مو را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

بافت

لایه ی کوچکی از مو را از سمت راست سر جدا کنید . این لایه ی جدا شده را به حالت ضربدر بر روی لایه ی سمت چپ بگذارید .

آموزش بافت

همین کار را هم در سمت چپ سر انجام دهید . یعنی لایه ی کوچکی از مو را از سمت چپ سر جدا کرده و این لایه را به حالت ضربدر بر روی لایه ی سمت راست بگذارید.

تیغ ماهی

همینطور لایه لایه از سمت چپ و راست گرفته و به رشته های سمت مخالف اضافه می کنیم تا جایی که دیگر نمی توانیم لایه ای از مو از سمت چپ و راست برداریم و اضافه کنیم.

بعد ادامه ی بافت را به همان ترتیب که در بالا ( بافت تیغ ماهی ساده ) توضیح دادم انجام می دهیم یعنی با کمک انگشت نشانه لایه لایه مو را از یک رشته می گیریم و به حالت ضربدر به رشته ی دیگر اضافه می کنیم تا به انتهای بافت برسیم.

آموزش بافتن مو

به بافت مو ادامه می دهیم .

بافت مو

انتهای بافت را با کمک روبان یا کش بافت محکم کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان سارینا
22 تیر 91 8:43
چه جالب بافته ولی من متوجه نشدم چطوری ؟؟؟؟؟ البته تا انجامش ندم نمیفهمم . بازم ممنونم عمه جوون