نی نی داداش لارانی نی داداش لارا، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 23 روز سن داره

✿نکات آموزشی لحظات لارا درنروژ✿

به مغز کودک‌تان غذاهای مقوی بدهید

1390/11/28 11:39
نویسنده : عمه
616 بازدید
اشتراک گذاری

به مغز کودک‌تان غذاهای مقوی بدهید

به مغز کودک‌تان غذاهای مقوی بدهید
آیا دوست دارید کودک‌تان در مدرسه عملکرد بهتری داشته باشد؟ کمی به رژیم غذایی او متمرکز شوید و ببینید در طول روز چه غذاهایی مصرف می‌کند؟

غذای مغذی رشد مغزی کودکان را تقویت می‌کند و به علاوه عملکرد ذهنی، حافظه و تمرکز آن را هم افزایش می‌دهد.

ماهی سالمون : اسیدهای چرب نظیر آنچه در سالمون یافت می‌شود بهترین منبع امگا3 DHA و EPA است که هر دو برای رشد و عملکرد مغز ضروری است. در واقع مطالعات تازه نشان می‌دهد افرادی که بیشتر از اسیدهای چرب در رژیم غذایی‌شان استفاده می‌کنند ذهن تیزتری داشته و آزمون‌های مهارت‌های ذهنی را بهتر انجام می‌دهند.

اگر چه ماهی‌های تن نیز منبع غنی از امگا3 هستند اما مانند سالمون اسیدچرب ندارند. ماهی تن منبع خوبی از پروتئین‌های لخم است و این ماده در مقایسه با سالمون اسیدچرب کمتری دارد، بنابراین به جای دادن ساندویچ به کودکان، از ماهی سالمون سالادی تهیه کرده و به صورت ساندویچ به آنها بدهید. مخلوط ماهی‌سالمون با کشمش، کرفس خرد شده و هویج بسیار مفید است.
 
تخم‌مرغ:
پروتئین منبع شناخته شده و غنی پروتئین است اما زرده تخم‌مرغ که دارای کولین فراوانی است به تکامل ذهنی و تقویت حافظه کودکان کمک می‌کند.هرگز کودکان خود را بدون خوردن صبحانه به مدرسه نفرستید و سعی کنید در این صبحانه حتما تخم‌مرغ وجود داشته باشد. حداقل یک شب در هفته، شام، صبحانه بخورید، یعنی تخم‌مرغ آب‌پز و نان تست. به کودکان خود کمتر نیمرو بدهید. سعی کنید بیشتر تخم‌مرغ آب‌پز برای‌شان آماده کنید.
 
کره بادام‌ زمینی
بادام زمینی و کره بادام‌زمینی منبع بسیار خوبی از ویتامین E است، یعنی ویتامینی که دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که غشای اعصاب را محافظت می‌کند. علاوه بر این تیامین به مغز و سلول‌های مغزی کمک می‌کند تا از گلوکز برای تولید انرژی استفاده کنند.سعی کنید از موز و کره بادام‌زمینی یک ساندویچ تهیه کنید. یک سیب را حلقه‌حلقه کنید و میان آن کره بادام‌زمینی بریزید. روی سالاد خود یک قاشق کره بادام زمینی بریزید.
بقیه در ادامه مطلب
غلات کامل:
مغز به طور مداوم به قند نیاز دارد و غلات کامل این ماده را برای مغز مهیا می‌کنند. غلات که دارای فیبر فراوانی هستند کمک می‌کنند تا به طور مداوم و آهسته قند به بدن آزاد شده و همچین به دلیل داشتن ویتامین B برای سلامت سلول‌های عصبی لازم است.غلات را در ابتدای لیست خرید قرار دهید. نان و غلات هم برای کودکان بسیار مفید است. به جای چیپس، به عنوان میان‌وعده به کودک‌تان نان حاوی غلات بدهید.
جو و جوی پوست‌کنده:
جو یکی از آشناترین غلات برای کودکان است که برای مغز بسیار مفید است. جو انرژی مفید و سوخت کافی را برای مغز فراهم می‌کند. جو که دارای فیبر فراوانی است، مغز کودکان را تغذیه می‌کند تا در مدرسه عملکرد بهتری داشته باشد. جو همچنین منبع خوبی از ویتامین E و B، پتاسیم و روی است که بدن کودکان برای انجام عملکرد مغز با ظرفیت کامل به آن نیاز دارد.افزودن میوه‌های خشک و شیر سویا و دارچین به جو به علاوه تکه‌های لیمو و کمی عسل و موز تازه عصرانه یا میان‌وعده مفیدی برای کودکان است
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
منبع :salamat.ir
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)