نی نی داداش لارانی نی داداش لارا، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 15 روز سن داره

✿نکات آموزشی لحظات لارا درنروژ✿

آموزش دامن توتوی بلند

1391/7/30 1:40
نویسنده : عمه
3,772 بازدید
اشتراک گذاری

آموزش دامن توتوی بلند

این دامن بسیار خوشگل کار مامان آرشیدا کوچولوست این مادر مهربون هنرمندانه

به آموزش این دامن پرداختند .

تولد آرشیدا خورشید آریایی

برای دیدن بقیه به ادامه مطلب بروید

از شما مامانی هنرمند هم ممنونم خسته نباشی

این لباس رو بدون الگو و مدل خاصی درست کردم فقط چند جا دیده بودم

اول کار آشنایی با قلاب بافیه که من خودم شخصا فقط زنجیر و پایه بلند رو بلد بودم اونم از حرفه و فن راهنمایی پس دست به کار شدم اول نخ و قلابم رو انتخاب کردم قلاب شماره ١١ و این نخ ها که حتی اسمش رو هم نمیدونستم

١٢٠ زنجیر ساده بازم بستگی به دور کمر دخترتون داره و شروع پایه بلند تا جایی ادامه میدید که بدونید طول بالا تنه کافیه معمولا یک نیم تنه میشه

دامن توتوی دخترم آرشیدا

مرحله بعدی دوختن پولک رنگی البته بستگی به سلیقه فرد داره

دامن توتوی  آرشیدا

وسط کار مشخص و دو طرف پولک دوخته میشه

دامن توتوی  آرشیدا

حال بند گردن که البته نیم تنه میتونه به صورت دکولته هم باشه

من از دو طرف کار بند هایی رو با قلاب به لباس در آوردم که پشت گردن گره خورده میشه که هر کس به سلیقه خودش میتونه بند ها رو روی سر شونه و طرح دار طراحی کنه

دامن توتوی  آرشیدا

دامن که معمولا یکم بلند تر آماده میشه ،تور دامن پارچه اورگانزا آهار داره که بسته به بلندی دامن باید خرید بشه (من طول دامنم رو 60 سانتیمتر گرفتم) که چون پارچه تا میشه تا یه چین دامن آماده بشه پس 120 سانتیمتر که نصفش طول دامن من شد و عرض هر قسمت 20 سانتیمتر انتخاب شد. یعنی 120 در 20

دامن توتوی  آرشیدا

چون تم تولد دخترم خورشید بود این رنگ ها رو انتخاب کردم

240 سانتیمتر تور طلایی، 240 سانتیمتر تور نارنجی ، 120 سانتیمتر تور زرشکی اکلیل دار، 120 سانتیمتر تور سفید اکلیل دار .

تور طلایی و نارنجی رو بیشتر به کار بردم چون دوست داشتم دامنم پرتر باشه

دامن توتوی  آرشیدا

حالا برای آماده کردن دامن که یه کش قطر یک سانت بلند رو به دو پایه بلند بسته و گره های پاپیونی هر پارچه به دور کش شروع میشه

دامن توتوی  آرشیدا

تقسیم رنگ تکه های تور و تقسیم رنگ ها

دامن توتوی  آرشیدا

پشت نیم تنه ی من بازه و دوخته نشده تا راحت تر بتونم تن دخترم کنم و برای بشتنش از روبان به صورت زیگ زاگ استفاده کردم ،دو طرف کش دامن هم بازه و موقع پوشیدن گره میخوره اما دو طرف کار رو گره زدم که دور کمر ثابت بمونه

دامن توتوی  آرشیدا

به نیم تنه دو رج بالاتر از پایین کارم یه لایه داخلی اضافه کردم برای وصل کردن دامن تا گره ها رو مخفی کنه توی تصویر کاملا مشخصه

دامن توتوی  آرشیدا

تعداد گره های دامن و تعداد خونه های پایین نیم تنه شمرده و گره ها بین نیم تنه تقسیم میشه تا چین دامن کاملا همه جای کار یکسان بشه

دامن توتوی  آرشیدا

و در آخر دامن به نیم تنه قلاب میشه

تولد آرشیدا خورشید آریایی

اینم فرشته کوچولوی من که مثل خورشید شب تولدش میدرخشید

تولد آرشیدا خورشید آریایی

اینم آدرس آموزش دامن توتوی کوتاه

http://arshidaarshida.niniweblog.com/post82.php

تولد آرشیدا خورشید آریایی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)