نی نی داداش لارانی نی داداش لارا، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 12 روز سن داره

✿نکات آموزشی لحظات لارا درنروژ✿

آموزش سبزه ي نوروزي

1392/12/22 10:53
نویسنده : عمه
2,083 بازدید
اشتراک گذاری

آموزش سبزه ي نوروزي


ابزار لازم:
آبکش پلاستيکي:
بطري نوشابه خانواده
بذر منداب
بذر شاهي:
گل طبيعي به دلخواه




آموزش سبزه ي نوروزي


ابزار لازم:
آبکش پلاستيکي:
بطري نوشابه خانواده
بذر منداب
بذر شاهي:
گل طبيعي به دلخواه


روش آماده سازي ماکت:
براي اين مدل به يک کاسه يا آبکش پلاستيک که حداقل 15سانتي متر ديواره داشته باشد احتياج داريد. وسط ماکت را به اندازه يک بطري نوشابه خانواده که داخل آن قرار بگيرد، خالي کرده وببريد سپس ماکت را وارونه روي يک تخته کيک گذاشته وسطح آن را با پنبه و تنظيف روکش کرده وطرح مورد نظر را با ماژيک روي تنظيف رسم کنيد. يک دوم ليوان بذرمنداب را پس از خيس کردن روي قسمت هاي مشخص شده بماليد و قسمت هاي باقيمانده را با بذر شاهي کامل کنيد و طبق آموزش عمل کنيد تا سبزه آماده شود. درمرحله اي آخر يک عدد بطري نوشابه خانواده را از وسط ببريد تا حالت يک گلدان پيدا کند. سپس آن را وسط سبد سبزه که قبلاً بريده ايد قراردهيد وداخل بطري را با گل دلخواه پرکنيد.
1
.خيساندن: مقدار مناسب بذر را پس از يک بار شستن، به مدت 4 ساعت با مقدار آب لازم بخيسانيد (ميزان آب لازم براي بذر شاهي، 5 برابر و بذر منداب، 2/5 برابر مقدار بذر است.)

2. آماده کردن ماکت(نمونک): سطحي که مي خواهيد سبزه را روي آن سبزکنيد، اول با آب افشان خيس کنيد. بعد يک لايه پنبه به ضخامت 1 سانتيمتر روي سطح ماکت قرار دهيد، به طوري که همه جاي ماکت را بپوشاند (عکس شماره ي 1). سپس روي پنبه، يک لايه پارچه تنظيف بکشيد(عکس شماره ي 2). براي ثابت ماندن تنظيف و پنبه درجاي خود، مي توانيد با يک تکه کاموا، آن را ببنديد. آن گاه سطح ماکت را با آب افشان کاملاً خيس کنيد وبذرهاي خيس خورده را روي ماکت بماليد. دقت کنيد بذر را فقط يک لايه روي تنظيف بماليد .پس ازاتمام کار، با آب افشان، سطح را کاملاً خيس کنيد. (عکس شماره ي 3 و4)
3
-قراردادن روکش نايلوني:
دراين مرحله- که بسيارمهم است - يک کيسه ي نايلوني شفاف که دو نقطه ي آن را سوراخ هائي به اندازه ي 3×3 ايجاد کرده ايد، قراردهيد واضافه هاي نايلون را زير ماکت جمع نمائيد دقت کنيد نايلون به سطح ماکت نچسبد.



آبدهي:
روز اول ودوم: سبزه ي شما به روزي 3 بار آبدهي با آب افشان نياز دارد. از روز سوم که بذرها ريشه و جوانه زد و سبزه ي شما به رنگ سبز کمرنگ درآمد، ديگراحتياج به روکش نايلوني ندارد. دراين مرحله، سبزه را بايد روزي 2 مرتبه کاملاً سيراب کنيد وديگر احتياج به آب افشان کردن ندارد.


محل نگهداري:
در 3-2 روزي که نايلون روي کار قرار دارد، به محيط خاصي احتياج ندارد ومي توانيد سبزه را درمحيط معمولي وبه دور ازنورمستقيم آفتاب قرار دهيد. وقتي نايلون را برداشتيد يک روز ديگر هم سبزه را در محيط قبلي قرار دهيد. ولي در روزهاي بعد، بايد سبزه را روزي چند ساعت در هواي آزاد بگذاريد، البته در معرض وزش باد نباشد. دراين مرحله، سبزه به روزي 1 بار آبدهي نيازدارد.



تذکر چند نکته:
بذر منداب در 4 روز و شاهي در 6 روز، آماده مي شود سعي کنيد سبزه را در سبدهاي حصيري قرار دهيد تا آب ازآن کاملاً جدا شود. اگرماکت (نمونک)، شما لبه دارد، حتماً لبه ي سبد را ببريد تا آب درآن جمع نشود وبوي نامطبوع ايجاد نکند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)