نی نی داداش لارانی نی داداش لارا، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

✿نکات آموزشی لحظات لارا درنروژ✿

غذای خوشمزه برای بچه ها

1391/2/18 15:42
نویسنده : عمه
1,812 بازدید
اشتراک گذاری

غذای خوشمزه برای بچه ها

یه غذای ساده واسه بچه ها که خودمم دوست داشتم و در واقع غذای انگشتی کوچک محسوب میشه.

برای دیدن بقیه به ادامه مطلب بروید

یه غذای ساده واسه بچه ها که خودمم دوست داشتم و در واقع غذای انگشتی کوچک محسوب میشه.


 

مواد لازم برای یک نفر:

خمیر هزار لا* _____________________________________ دو برگه

سوسیس ______________________________________ ٢ عدد

خمیر هزارلا یا puff pastry خمیری ه که وقتی می پزه سبک میشه. باکره سرد درست میشه و کمی درست کردنش دردسر داره،‌ ولی اینجا ها آماده اش هست. نمی دونم ایران پیدا میشه یا نه، من آماده اش رو توی ایران ندیدم

طرز تهیه:

خمیر رو روی تخته باز می کنیم،‌

 

سوسیس رو روی خمیر می گذاریم و خمیر رو دورش لوله می کنیم.

 

از لوله بدست آمده اندازه های ١ تا ١.۵ سانتی بسته به قطر سوسیس مون می بریم.

 

دکمه ها رو روی کاغذ قنادی با فاصله می چینیم.

 

و به مدت ١٠ تا ١۵ دقیقه روی فری که قبلاً گرم شده روی حرارت ٢٠٠ درجه سانتی گراد می پزیم تا کمی طلایی بشه و خمیرش پف کنه به این شکل:

 

بعد به شکلی که دوست داریم سرو می کنیم. دوست من پیشنهاد داده بودند که با سس گوجه فرنگی دایره های متحدالمرکز روی دکمه ها بکشیم بعد با سس خردل خطوط شعاعی بکشیم و با خلال دندون از مرکز به محیط خط بکشیم تا شکل تار عنکبوت بشه. من سوسیس هام خیلی باریک بود و نمی شد این کار رو کرد. همین جوری سس گوجه فرنگی و خردل ریختم رویشون!!

 

پیشنهاد دیگه ام این ه که مثلاً‌ توی گلوله بزرگ مثلاً نصف هندوانه یا حتی کوچک مثل سیب برداریم،‌ این دکمه ها رو به خلال دندون بزنیم و خلال دندون ها رو توی گلوله امون فرو کنیم. یا همین طوری توی دیس بچینیم و خلال دندون تویش فرو کنیم. یا هزار تا کار دیگه که خودتون از من بهتر بلدید!

ممنون از دوست خوبم واسه پیشنهادش.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

نی نا مامی آدرین
17 اردیبهشت 91 22:53
مامان دانیال کوچولو
18 اردیبهشت 91 3:47
سلام دوست گلم میشه بپرسم چه جوری این عکس های توو پست ثابت رو گزاشتی هخه منم چند تا عکس بچمو درس کردم ولی توو قسمت اپلود عکس که میزنم اپلود نمیشه ممنون میشم اگه بگین در ضمن خیلی وب زیبایی دارین
مامان نسترن
18 اردیبهشت 91 10:35
خوش بحال نی نی کوچولو که یه عمه به این مهربونی داره
مامان آرسام
21 اردیبهشت 91 12:38
سلام من تازه با وب شما آشنا شدم . آرسام من 10 ماهشه خیلی کم اشتهاست بعدا این رو واسش درست میکنم.